tisdag 12 oktober 2010

I älgstugan

För några år sedan var jag på väg att bli jägare. Fullföljde nästan Jägarskolan, var med på älgjakten några dagar. Bodde i stugan med gubbarna, gick upp klockan 5.00 och följde med ut till passet. Var med vid slakten.
*
Idag blev det ett kort besök i älgjaktsstugan vid Siljans strand, och det var nästan så jag ville stanna kvar där. Krypa ned under filtarna i tarrsängen, i skenet av levande ljus och eld. Lyssna på jaktradions skrapande rapporter från de andra lagen. Stiga upp klockan fem, göra massäck. Men bilder från då...
Klockan 5, oktober 2008. Vid vår stuga i Skarbohäll, Siljans strand (inte Kinnvallsjösätra)
Är det bara jag eller är det så vackert så det nästan är hemskt? Saltholmen. Se dimslöjorna över sjön!Frost i blåbärsriset.
Soluppgång i skogen och rök från vår eld. Man kan elda när man sitter på pass! Och gissa om fikat smakar bra... Fina pappa. Nästa år.

10 kommentarer:

mbh sa...

ja tänk vad glad han skulle bli om du var med lite nästa år. jag är utesluten :) puss

mbh sa...

ja tänk vad glad han skulle bli om du var med lite nästa år. jag är utesluten :) puss

mbh sa...

ja tänk vad glad han skulle bli om du var med lite nästa år. jag är utesluten :) puss

mbh sa...

hoppsan jag var visst lite ivrig på knapparna där, tyckte inte det hände något :)

Elina sa...

Om några år kanske Per är med också! Ser ljuvligt vacker ut på bilderna...

Linnea sa...

Håller med att bilderna är så fina att det gör ont.

andreas sa...

ja det ser ju jättemysigt ut, men så var du där en fin dag ;)kramar

emelie sa...

vackert så det gör ont i ögonen!
kram

julia sa...

åh ja, så vackert!

Andrej sa...

Jag skall ta många bilder i Värmland. Hoppas på samma underbara skönhet!