lördag 23 oktober 2010

-12 grader, 23 oktober

När snön kom i veckan, trodde väl alla den skulle töa bort på en gång! Men den ligger kvar och temperaturen har legat stadigt på minusgrader. Nu, lördag morgon, -12 grader. Jag klev upp tidigt för en lång frukost, och snart vankas ett långpass med mina två favoriter, min kille och min lillasyster! 17-18 km står skrivet i min inre planering.

Visst, det hade kanske varit trevligare med plusgrader just under löpningen, men det är bara att leta på underställen, mössan, vantarna och ge sig ut och acceptera att det går långsammare (för det gör det när det är så kallt) och att man får saxa mellan isfläckarna.

Lördagen bjuder sedan på tårta med vänner och i kväll älgköttsmiddag i Leksboda!

Ha en härlig lördag!

4 kommentarer:

Slans sa...

Huga så kaaaaaallt! Jag har ju alltid sagt att jag inte kan springa när det är kallt. Får se hur detta slutar :)

Älköööööött!

Sofie RW sa...

Burr! Så kallt!? Hoppas att ni hade ett fint långpass. Någon träningsvärk från stavandet?

andreas sa...

haha vilket köldhål ni bor i, vi hade bara -8 iofs en bit söderut :) kramar

Andrej sa...

Arhg... vår snö smälte bort på typ tio minuter.