måndag 28 december 2009

Tre vardagar

Konstigt med vardag igen! Jag sitter på jobbet och här är allt som vanligt, nästan. Datasystemen fungerar inte vilket gör det svårt att jobba. Jag och Nettan delade på en smörgås med julskinka istället för ostsmörgås till morgonfika.

Goda nyheter för mig, jag är (så gott som) fri från halsont! Så om dagen idag och i morgon räknas som säkerhetsdagar så beräknar jag vara i full gång med träning på onsdag! HURRA!

Goda nyheter även för min kära sammanboende pojkvän som nog börjar bli ganska trött på mitt sjukdomsjag vid det här laget, som ligger och ser eländig ut, suger på halstabletter och mest pratar om hur förjäkligt det är att vara sjuk... Jag saknar ditt vanliga fartfyllda jag sa han härom dagen.

Vid nyåret infinner sig alltid en viss nostalgi tycker jag, med återblickar på året som gått. Det här var nyår 2008-2009. Jag hade en klänning som farmor sytt fast i bhn, och hon hjälpte mig även att ordna nyårsgrytan. Sedan åkte jag till Käringberget och det blev jag och JW en gång för alla.

Hur blir nyårsafton i år? Vad ska man ha på sig? Och vad kommer att hända under 2010?

9 kommentarer:

slans sa...

Jag ställer mig ytterst tveksam till att dagen idag kan räknas som en "säkerhetsdag". Du borde inte ha så bråttom!

Själv är jag lika snorig som förut, plus att mina 10 dagar med nässpray har passerat... Mamma och Per har skrämt mig så jag vågar inte använda mer!

P.S Jag tror Per känner likadant som JW. Det kan inte vara roligt att ha oss som flickvän när vi är sjuka. Ältande och ämliga/emliga.

slans sa...

Jag ställer mig ytterst tveksam till att dagen idag kan räknas som en "säkerhetsdag". Du borde inte ha så bråttom!

Själv är jag lika snorig som förut, plus att mina 10 dagar med nässpray har passerat... Mamma och Per har skrämt mig så jag vågar inte använda mer!

P.S Jag tror Per känner likadant som JW. Det kan inte vara roligt att ha oss som flickvän när vi är sjuka. Ältande och ämliga/emliga.

Anonym sa...

Man kan inte var i "full träning" från dag 1 efter att man varit sjuk så länge! Här är det upptrappning som gäller - FÖRSTÅS!Kram!

Malin sa...

jag gillar ditt sjukdomsjag för henne får jag träffa mer än ditt fartfyllda jag :)

Anonym sa...

Jonna Gumman! Jag saknade dig i jul, så synd att vi inte hann ses något. Hoppas du haft en lite mysig jul ändå. Tyckte så synd om dig. Och du för 17 gubbar- nu går du inte ut för hårt med träningen!!! Ha tålamod, du kommer snart att vara i toppform igen. Arvid som jag ska springa marathon med har fått benhinneinflamation (ganska allvarlig sådan) så han kommer troligen inte kunna springa och kanske aldrig mer kunna köra löpning, hemskt juh. Så- nu har ja skrämts lite. En sådan tävlingsmänniska som du har säkert på tok för stark för att kunna hejda dig- men försök! Kul att du ska springa Kph marathon by the way. Stor Kram

/Tora

Snorkkis sa...

Skönt att det börjar bli bättre, men som de andra srivit; ta det lugnt så att du ine får en rekyl på förkylningen! Och vad fin klänning på bilden!

JW sa...

Snygg klänning på världens finaste tjej

Nettan sa...

Sötnos! Du måste ta det lugnt så du inte blir sjuk igen, eller sjukare... Tack för supergoda mackan imorse. Ses imorgon igen, det är en fröjd att arbeta med dig. Många kramar

Andrej sa...

Jag tittar mycket djupt in i kristallkulan. Och jag ser för 2010... att alla som följer min blogg kommer att få ett väldigt bra år.
Grattis!!!
Och ta en extra vilodag, viskar kristallkulan btw.