torsdag 3 december 2009

Pestopasta igen

För några år sedan skulle jag bjuda vännerna Maria och Michaela på en tre rätters lunch i Leksboda. Till förrätt skulle jag göra fetaostgratinerade rödbetor. Jonna mästerkocken visste dessvärre inte skillnaden mellan rödbetor och rädisor och serverade istället gratinerade rädisor. Gästerna knaprade och åt med god min...

Till varmrätt gjorde jag den rätt som även var dagens middag. Pasta med kräftstjärtar och pesto. Du kokar valfri pasta, häller av vattnet. Rör sedan ner matlagningsgrädde, kräftstjärtar och några skedar pesto i pastan. Låt ev sjuda en stund. Servera med citronklyftor och sallad.

2 kommentarer:

mbh sa...

ha ha gratinerade rädisor - det var nåt nytt! ska va du till det pesto är dock alltid gott. puss

Michaela sa...

Jag hade glömt det där med rädisorna! Gott och mysigt var det, som alltid.
Kram!