måndag 21 december 2009

En natt full av dröm

Vart kommer allt ifrån? I natt hade jag en natt fullproppad av drömmar! Jag drömde om bröllop, både mitt eget och min storasysters. Jag drömde om en väldigt vacker klänning och ett väldigt lyckligt äktenskap och vaknade med ett pirr i hela kroppen bredvid min tilltänkta. Jag drömde även om min systers bröllop – och talet jag skulle hålla till henne.

Jag satt på bröllopet, innan middagen, och skrev ner det hastigt på en lapp…
Malin … Jag är så lycklig att just du är min storasyster … när vi var små i Leksboda … och du var diplomaten som medlar mellan Åsa och ? …

Något sådant. Jag lovar jag skriver ett annat, nytt tal på ditt riktiga bröllop gumman.

Jag drömde om en stor, kraftig fux som jag skulle bli medryttare på men som lånades ut till Frankrike istället.

Och jag drömde att jag fick ett par leopardmönstrade högklackade skor av min svärfar.

2 kommentarer:

mbh sa...

ha ha mitt riktiga bröllop? ska jag gifta mig?

elina sa...

vi hoppas det malin! jag ska också hålla tal.

hoppas du får ett par sådana skor, det vore mycket roligt!