tisdag 19 februari 2013

Sålt var det här

Nu har jag sålt Vasaloppsplatsen. Det är lite småsorgligt, jag längtade så mycket innan säsongen och var laddad till tusen, men nu blev den här skidsäsongen stolpe ut... Det började ganska bra och visst har jag åkt ganska mycket, 60 mil ungefär. Tyvärr har passen med glädje och lätthet varit få och sista veckorna har det inte blivit många skidpass och framför allt inte tillräckligt långa skidpass.

Trots motflytet blev Intersportloppet en fullträff, och jag kommer fortsätta vara stolt över det loppet och bära med mig att jag är en duktig skidåkare, det är jag. Men inte en stark Vasaloppsåkare detta år, men absolut framtida år! Jag har inte åkt Vasaloppet för sista gången, det kan jag lova.

8 kommentarer:

LL sa...

Tråkigt! Kram!

Anonym sa...

Jag tycker att du har gjort ett bra och viktigt beslut Jonna! Förstår att det måste vara tufft också, men samtidigt, skidåkning .. träning .. ska vara KUL! Det ska kännas rätt i hjärtat! Börjar man känna tvivel och att det är svårt att få den där rätta känslan i passen så är nog det bästa man kan göra det du precis gjort. Ta en liten paus, låta glädjen sakta men säkert komma tillbaka, hitta rätt anledning. Att göra "bara för att" är nog det sämsta man kan göra sig själv OCH sporten. Vänta bara, snart kommer du att bubbla av skidåkarlycka igen!! Kram!

andreas sa...

bara att börja springa nu då ist det är kul nästan jämt :) kramar

Unknown sa...

skönt att ha tagit beslutet! och det frigör ju onekligen lite tid till annat ;)

Daniel sa...

Oj! Tufft men bra beslut! Känns det inte rätt ska man inte göra det och jag har hört att Vasaloppet kommer gå av stapeln fler år ;)

Unknown sa...

Skönt att du i alla fall tagit beslutet och nu kan släppa det! Nu kan du fokusera mer på det som känns kul just nu. Det kanske krävs ett mellanår ibland för att få den där rätta glöden igen.

bureborn sa...

Förstår att det var ett tufft beslut. Men klokt och rätt. En tävling ska kännas lockande och rolig - inte som ett måste som stressar snarare än motiverar.
Kram!

Ingmarie sa...

Klokt och bra beslut säger jag också! Det kommer fler Vasalopp!
Kram & kraft!