måndag 25 juni 2012

Sommarens första banintervaller

Fram med snabba benen!
Nu jäklar! Nu ska jag banne mig springa intervaller varenda vecka. Det här var ju riktigt kul! Ett nästan perfekt löparväder, +12 grader och duggregn... Inte så uppskattat väder i semestertider men för min kvällssysselsättning passade det ganska bra. Jag begav mig bort till Siljansvallen. Efter knappt 4 km uppjogg väntade 5 x 800 meter.

Jag kände mig förvånansvärt stark i kroppen och sprang intervallerna på tider mellan 3:30 som långsammast till 3:14 som snabbast. Sista intervallen den överlägset snabbaste... Enligt Garmin sprang jag sista intervallen (3:14) i motsvarande 3:56 min/km vilket jag var väldigt nöjd med. Men enligt Garmin låg varje intervall runt 830 meter istället för 800, detta troligen pga. dålig banteknik, att jag mesar i kurvorna och springer därför längre än 800 meter. När jag förde över tiderna till träningsdagboken lade jag dock intervallerna som prick 800 meter. Frustrerande, någon annan som har samma enorma I-landsproblem..?

Summa summarum, en rolig löparkväll i kväll!

6 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Härligt med löpning och intervaller!Snabba steg! Bra fart! Blev himla sugen på det nu när du skriver om det! Måste få till ett löpintervallpass i veckan, då det är min utmanarvecka! :)

andreas sa...

bra jobbat kramar

Löpning & Livet sa...

Jepp jag springer alltid mellan 410 och 420m per varv. Men reggae som 400 per varv såklart.

Karin sa...

Härlig fart!!! Och sjukt snygga strumpor - cep? -

Elina sa...

Hoppla hoppla! Du kan du :)

Anonym sa...

Fina intervaller och snygga strumpor! :)