söndag 24 juni 2012

Maxad midsommar

Oj, oj, oj vilken maxad midsommarhelg det har varit! Och ändå har jag känt att jag skulle behövt klona mig för att kunna hinna med att umgås med alla jag ville... alla familjemedlemmar, vänner, hemvändare som kommer till byn denna magiska helg med aldrig mörka nätter. 

Så mycket gott jag ätit, så många underbar människor jag umgåtts med, så många skratt, sena, ljusa nätter, blomsterängar, klänningar, kohagar, majstångsresningar, jordgubbstårtor... 

                                            

 Med midsommarklänningen i ryggsäcken sprang jag ut till Leksboda för midsommarfirande!





 Hemma i min systers och hennes familjs hus bjöds det på en underbar inflyttnings- och midsommarfest!

 Så mycket gott...
 Min snygga pappa

Och på midsommardagen var det dags för nya festligheter! Nu i en stuga i Åkersbodarna. Än en gång midsommarbuffé och härligt sällskap och många skratt.

 Tokfröknarna Hanna och Julia anordnade femkamp... Jag skrattade så jag kiknade mer än en gång.


Styrsjön

Några mysiga fikastunder, löpturer och mycket annat fick inte plats på bild här, men finns varmt bevarat som en liten skatt ändå.

Fler bilder från helgen finns annars både här och där.

5 kommentarer:

andreas sa...

härlig helg du haft å jag med för den delen haha kramar

En å fyrtifem sa...

Oj så mysigt det ser ut! Och härligt att kunna klämma in löpning med klänningen i ryggan:)

Löpning & Livet sa...

Ni verkar ha det så himla mysigt där uppe i Dalarna hela tiden! Dit kanske man skulle flytta :)

Elina sa...

Det har verkligen varit en mysig helg! Och sol dessutom, torsdag och fredag. Och maten... Mmmm!

Anonym sa...

Underbart!