fredag 29 juni 2012

One Way - hur tänkte ni nu?

Härom morgonen stod det i lokaltidningen att elitåkaren Maria Rydqvist reagerat på One Ways lansering av skidor. Titta på artikeln här!


One Way-skidstavar används av nästan hela världseliten på längdskidor. Inför lanseringen av deras skidor tänkte de att... Vi prövar något nytt och fräsch, ett spännande grepp! Vi tar en bild på en tjej som står med en bikini på glänt, halvkåt mun och förförisk blick! 


Eller!?

Någon som blir sugen på att köpa stavar eller skidor? Inte jag i alla fall... Jag  blir mest trött, och förbannad, och övertygad om att jag aldrig kommer köpa deras produkter.Kan inte sådana här bilder anmälas på något sätt? Bilden i sig har ju ingenting alls att göra med skidåkning! Den är ju enbart sexistisk. Hade de inte kunnat tagit en bild med styrka, kraft, svett, snö, muskler, mjölksyra, glädje? En sådan bild inspirerar. En sådan bild får mig att bli sugen på en produkt.

Uppdaterat: Jag har nu anmält reklamen till Reklamombudsmannen (tidigare Näringslivets Etiska Råd mot könsdiskriminerande reklam)

7 kommentarer:

Limpy sa...

Det var det fånigaste jag sett. Är det ett dåligt skämt?

Andréa sa...

Fruktansvärt är det!

andreas sa...

alltså är one way to hot for you haha kramar

Ingmarie sa...

Bojkott!

mbh sa...

man kan anmäla till etiska rådet mot könsdiskriminerande reklam. den här borde lätt bli fälld!

Karin sa...

Fy fasiken! Anmäl & mailbomba.

elina sa...

Bra initiativ! Så jäkla dum reklam!