söndag 20 maj 2012

Limsjön marathon - varv 4, 5, 6

 Under den längre lunchpausen åt vi pastasallad eller vad man hade med sig. Några låg och småslumrade i solstolar. En del åkte bort, och kom tillbaka.
 Vädret hade vi med oss hela dagen!
 Läsa tidningar och tänka på annat...
 Men snart var det dags igen! Ombytt och klar för varv 4, 21-28 km! Och innan vi visste ordet av var det dags för varv 5 och 6...
 Göran kom tillbaka för sista varvet.
 Det mulnade på och vi var småfrusna.
 Men ändå, en tapper skara gör sig redo för sitt sista varv! För 37-42 kilometer. Nästan 11 timmar efter den första starten...
 En tapper liten skara kvar...
 Som ju ändå ser väldigt glada ut med tanke på vad som väntar!? De sista tuffa 7 kilometrarna.
 Och så småningom löpte Lars, Mikael och Mona i mål efter att ha gjort alla 6 varv!
 Göran kom i mål på sista, men efter sitt andra varv. Däremellan hade han cyklat 95 km...
 Och sen kom jag! I mål - marathon! En magisk känsla som måste upplevas.
 B.O, en krigare! Att först tänka "minst tre varv" och sen tänka om och springa alla 6! Hur gör man det?
 Lika med Tina, vilka kämpar som var med!
 Jag fick blombuketter och så många fina ord...
 Systrarna från Rättvik tillsammans med sin pappa som anslöt på sista varvet.
 Marathonlöperska!
Och så var dagen slut...

Kortfakta om Limsjön marathon
Deltagare: 80 st
6000 kr insamlade till barns utbildning i Uganda
11 st som fullföljde 6 varv motsvarande 42 kilometer
Många, många som sprängde sina gränser, som slog personliga rekord! Många som fick känsla och smak för att springa längre!

Löparglädje! Solsken! Upplevelsesamlare! Långdistanslycka! Picknick! Fika! Stolthet!

10 kommentarer:

Johanna Alm sa...

Imponerad! Av allt! Arrangemanget, alla löpare, den fina uppslutningen och kämparviljan! Bra gjort!

Anonym sa...

Wow! Helt enkelt underbart! Blir så glad av att läsa och titta på alla fina bilder. Och du varmt grattis! Kanonfin insats, både i löparspåret och som arrangör!

Karin sa...

HÄRLIGT! Njut av detta nu!!

P.s. Läste på fb att knät ("löparknäsenan") bråkade lite. På dessa bilder ser jag att du har knäskydd. Jag (som haft problem med detta även jag) har fått lära mig att ett sådant knäskydd är direkt kontraproduktivt just vid sådana problem. Löparknä uppkommer ju pga en sena som irriterar en slemsäck i knät när den far fram och åter över denna när du böjer knät. Om man då har ett knäskydd liknande det du har så trycker man ju senan än närmre slemsäcken och gör alltså ont värre!

Karin sa...

Jag blev av med mitt löparknä genom stretching (håll en minut, upprepa flera gånger/dag), långsam upptrappning, genomgång av både rygg och skor samt massage (här förordar många en sk "foamroller". Jag harde ingen, jag körde med kavel. och linement). Jag använde även en "knee-strap" för längre turer under en lååång tid (Ibland på mig ibland bara med mig som en "försäkring" utifall jag skulle få ont). En knee-strap är ett band som du fäster OVAN knät. Detta hindrar så senan från att irritera slemsäcken. Detta är ju dock ett plåster mot symptom och inte mot själva orsaken. Jag har även läst att starka knämuskler motverkar löparknä). Får du svåra problem vet jag att stötvågsbehandling och akupunktur kan användas.

Hoppas du slipper svåra besvär, det går säkert att stretcha bort!

elina sa...

Vilken härlig kavalkad! Vilken grej alltså. Så himla bra!

mikael sa...

Blir så glad av att läsa om ditt arrangemang. Grymt jobbat.
Bra väder hade ni dessutom också.
Passa på att njuta lite nu.

Underbar läsning

Annika sa...

Åh vilka underbara hjältar ni alla verkar vara :) Kul att se bilder och vilket perfekt löparväder. Så grymt bra ordnat. Vilken grej det blev! Så himla göad för din skull! Och det känns bra att det kom så många så att jag inte behöver ha allt för dåligt samvete för att jag inte kunde...

Stort GRATTIS igen!

Snorkkis sa...

Åh, jag blir alldeles varm och får knottrig hud. Vilken dag, vilka kämpar, vilka hjältar!

Anonym sa...

Så himla fint, på precis alla sätt och vis. Vilket arrangemang, du är grym Jonnavännen! Kram Michaela

LinaTriathlet sa...

Vilken dag! Vilket arrangemang! Du är fantastisk! Stort grattis igen! Njut nu! :)