tisdag 29 maj 2012

#fridahjönssonspringer

Igår fick jag ett så roligt sms från min vän Fridah. Hon hade varit ute och sprungit! Fridah och hennes kärlek Oskar hade varvat gång och löpning, och hon tyckte faktiskt att det var så kul att hon ska ut igen ikväll. Fridahs minnen av joggning är präglade av skolidrotten, där man tyvärr inte lade någon grogrund för löpkärlek. Att springa av egen vilja, på eget sätt, är en helt annan värld.

Jag blir så glad om mina vänner vill börja springa! Inte bara av egoistiska skäl, för då kan vi springa tillsammans, utan även av omtanke för att jag vet att löpning får en att må bra!

Nu försöker jag peppa Fridah, bloggaren, Metrokrönikören, twittraren, författaren till att införskaffa ett par löparskor! Och kanske, om ett år, springer vi tillsammans ett 5 km-lopp!

#fridahjönssonspringer, en jäkla bra nyhet!

4 kommentarer:

Elina sa...

Peppa är du bra på :)

Snorkkis sa...

Kul! Och jag tycker också att du delar med dig så mycket inspiration och glädje till träningen. Det peppar många!

Fridah sa...

Haha, vad fint!!! TOGETHER WE'LL FIGHT!

mikael sa...

Vad härligt! Underbar känsla när man kan dela med sig av sin glädje för löpningen eller något annat.