söndag 20 maj 2012

Limsjön marathon - starten och varv 1

Strax före 07:00 var vi på plats vid Norsbro, gjorde i ordning kansliet och arrangerade starten som bestod av ett grönt sidenband! En timme tidigare hade pappa varit där och snickrat upp vårt MÅL!
Och snart började löparna trilla in... en efter en, och många efteranmälningar redan till första varvet, klockan 08:00!
Våra duktiga funkisar, Olivia och Felicia! Alltid med ett leende, smarta, framåt tjejer!
Tiden flög iväg och helt plötsligt var klockan 07:57 och vi vallade iväg den stora gruppen löpare till "startfållan"...
Kommundirektören, löparen, cyklisten och min svärfar sa några ord och klippte bandet!
Och så var vi iväg! De första hundra metrarna sprang jag först, och alla sprang lydigt efter mig...
Men snart skingrades fältet... som ett långt band av löpare sprang vi efter den soldränkta stigen.
Det var en mäktig syn för mig att se alla löpare både framför och bakom. Är det sant? Händer det här?
Innan vi visste ordet av var vi framme vid mina föräldrar och vätskekontrollen Tranmyren!

Därefter är det inte ens halva sträckan kvar till mål...
Och vips var i mål efter första varvet!
Dagens första picknick fram tills varv 2 klockan 10:00.
B.O tänkte "kanske tre varv". Han sprang alla! Finaste Anna med lille sonen Bosse var supporter och hejade på oss när det började gå som tyngst...
Och snart var det så dags för varv 2, 10:00. Här värmer ett gäng upp innan deras första start!

1 kommentar:

elly sa...

en fin dag! en upplevelse och några krämpor rikare. tack till dig, funkisarna och dina snälla föräldrar för en det!