måndag 28 maj 2012

Blodomloppet 5 km




5 km - en oprövad distans! Det var precis så jobbigt som jag befarade. Lungorna pep efter luft och av marathonnjutningen fanns ingenting. Det var en kamp från första kilometern.

Jag gick i mål på 23:42, och det är jag nöjd med. Plats 41 av 1821 damer. Jag sa innan att jag skulle vara nöjd under 24, och ännu mer nöjd under 23... Men nu kan det bara bli bättre! Jag måste träna snabbhet och jag måste träna kvalitetslöpning. Mina ben var helt chockade av att springa i denna fart, det kändes så onaturligt. Första kilometern tog 5:20 pga trängseln. Resten av loppet gick någonstans mellan 4:20-4:50-tempo, snittet landade på 4:44.

Om jag slipper återfall i virusträsket nu hoppas jag kunna kapa minst en minut på denna tid innan året är slut, okej!?

Mitt lag var minst sagt sargat och 3/5 kom till start. Malin kapade minuten på föregående års tid och Andreas sprang 10.1 km (ja banan är faktiskt det, står det på hemsidan) på dryga 47 minuter. Kul!

9 kommentarer:

Uppochhoppa sa...

Bravo! Det var väl en härlig premiär! jag är helt övertygad att du kan kapa tid. Kram!

Snorkkis sa...

4.44 som medeltempo är ju jätte bra för en så uthållig som du. Hoppas dina tänkta lagmedlemmar mår bra annars!

andreas sa...

ja tänk om man hade haft riktig uppladdning då hade jag sprungit på 45 :D tack för fin kväll iaf kramar

Löpning & Livet sa...

Men det var ju jättebra! Lite snabbhetsträning på det så är du ltät udner 23! Hoppas du slipper mer baciller nu.

Eina sa...

Heja er! Så bra ni är! Hade gärna varit där och sprungit eller hejat :)

LinaTriathlet sa...

Snyggt jobbat! Snabba ben med bra snitt! Tror helt klart att du med mer fartträning kommer krossa tiden ännu mer!

Jag håller med, är tokrädd inför kortdistanserna. Mycket mycket bra jobbat!!

Anonym sa...

Jädra bra sprunget! Om du säger att jag är snabb på skidor så säger jag att du är snabb med löpdojjor, shit vad bra tid! Själv kämpar jag på där kring 25 minuter på 5:an vad jag än hittar på .. :)

Annika sa...

Åh vad du är genombra. På allt du gör. Stark, snabb och uthållig..!

mikael sa...

Jag hoppas du slipper förkylningar framöver och får kontinuitet i din löpträning.
Intervaller är så jäkla nyttigt för att bli snabbare.
23 minuter fixar du lätt. Inget snack.

Tänk att första km gick på 5.20 :) Där finns ju en del tid att kapa