tisdag 27 juli 2010

Rullskidåkande inför Vasaloppet 2011...

Igår begav vi oss till skidmeckat Mora. Där införskaffades rullskidor, stavar och hjälm...

...för jag och Jonathan ska åka VASALOPPET 2011 !!!

De sista två vintrarna har varit välsignade med mycket snö, men vem vet hur det blir i år? Jag vill kunna börja förbereda mig redan nu för den 90 km långa skidutmaningen.
*
Det känns så otroligt kul att göra denna satsning och utmaning tillsammans med min älskade sambo. Jag är så lycklig att ha en pojkvän som gillar idrottande och utmaningar, så att vi kan göra detta ihop! Det kommer att krävas en hel del, att redan nu grundlägga fysiken genom löpning och rullskidor för att sedan nöta skidmil när snön kommer. Och kommer inte snön hit, måste vi komma till snön. Det blir en skidvinter!
*
Men Tjejvasan tänker jag åka ändå, en vecka innan Vasaloppet. Jag vill förbättra årets tid 2.22 och det är roligt att åka Tjejvasan där man kan satsa mer på farten.

Idag var det premiär! Jag tänkte att det här kan ju inte vara så svårt. Hrrm. Rullskidorna visade sig vara mer instabila än jag räknat med, dessutom är det läskigt med asfalten... ramlar man i snö så ramlar man ju mjukt! Nu slog jag upp knäet direkt när jag föll. Men skam den som ger sig!

6 kommentarer:

Andrej sa...

Fördelen med rullskidor är att de rullar lika snabbt framåt som bakåt. Eller??

Linnea sa...

Tycker att det ser läskigt ut. Hoppas att det kommer gå bra för dig och att det inte blir några fler vurpor.

Honey sa...

Woooow! Det där hade jag missat! Tur att jag gick in här på bloggen i vantan på brödjäsning (för övrigt "ditt och Elinas" tomatbröd!) Ni är så jäkla tuffa och härliga som gör alla dessa utmaningar! Ha det fint i helgen nu! Kramkramkram

mor sa...

Du skaffade väl knäskydd också!

andreas sa...

du såg väldigt proffsig ut iaf kramar

Ulrika sa...

Skoj! Ser fram emot att följa din väg mot Vasan.. blir nog inget sånt för mig i år men vem vet, blir jag tillräckligt peppad så..