torsdag 1 juli 2010

Backintervaller i hetta

Det var länge sedan jag hade ett bra löppass. Marathonåterhämtningen och viruset from hell förstörde allt vad löparglädje hette hela juni månad. Det var därför med måttlig motivation jag snörade på mig skorna för backintervaller i +25 grader.
Men benen kändes lätta och studsiga från första steg! Cirka 3 km uppvärmning, Hägergatan-backen x 6 och 3 km nedjogg, och det kändes bra! Jag kände mig stark, glad, pigg, fräsch, sådär att man vill ut och springa helst igen omedelbart bums efter man är klar. Svettigt, flåsigt, hög puls - men precis som det ska vara! Backintervaller, passet att hatälska. Onekligen effektiv träning.

5 kommentarer:

andreas sa...

bra jobb gumman och på lördag blir 16 km i 15minuters tempo :) kram

Sofie RW sa...

Vilken kanonstart på juli! Nu fortsätter det så! Och du fick mig att bli sugen på ett backpass.

En hemlig beundrare sa...

DU ÄR GRYM

mbh sa...

bra jobbat gumman. vilken karaktär :)

Andrej sa...

Inte hata. Bara älska!