måndag 26 juli 2010

Drömstart på veckan!

Det är ju såhär jag vill att sommardagarna ska se ut! Jag går upp vid sju tillsammans med JW. Äter yoghurt, färsk frukt och egna müslin. Cyklar till gymmet och river av ett bra triceps-axlar-mage-pass. En del tar väldigt tuffa bilder i gymmet. Idag tog jag med kameran för första gången, men det kändes rätt konstigt så jag slet upp den när ingen såg och försökte ta en bild. Den blev sådär tuff, kan man säga...

Cyklar hem, byter om till torra, rena löparkläder. Springer ut till Leksboda, 6 km, med löparryggan på.

Väl framme tankar jag på med kaffe och kaviarmackor. Pratar med mamma och pappa som kommit hem från Norgesemester. Vilar några timmar.
*
Springer hem. Det regnar nästan hela vägen och efter riksväg 70 stänker bilarna vatten på mig. Men någonstans där, med asfalten under fötterna, vinden i ryggen och svett och regn rinnande nerför ansikte känner jag ändå total löparlycka.
*
Absolut inga långa sträckor, tot 12 km löpning och ett styrkepass, men jag är glad för allt just nu.

5 kommentarer:

Sofie RW sa...

Vilken drömstart Jonna. Underbart att läsa! Känner du dig fullständigt 100 i kroppen nu?

JW sa...

Ruskigt starkt. Kommer få försöka följa dig en bit på lördag iaf

Andrej sa...

Öhhh... jag vill inte smolka glädjebägaren. Men skulle inte du ta det lugnt? Vännen??

Lineya sa...

Vad skönt att du kan börja springa igen. Hoppas att halsen håller sig frisk och att knäna inte strejkar.

Jonna sa...

Jo jag känner mig ju helt pigg nu! Men vågar inte ta ut något i förskott, tar en dag i taget.

Andrej, visst skulle jag kanske ta det lite lugnare. Men jag går inte från noll till hundra, har ändå tränat på hyfsat de sista två veckorna med olika kondition- och styrkepass utan att känna några besvär annat än normal trötthet. Som kommer sig av att ha tappat en del flås.

Men tack för allas omtanke :)