lördag 10 juli 2010

På tur i Hälsinge

Vi tog en tjejdag och åkte till Järvsö tur och retur... en strålande idé skulle det visa sig!
Första stoppet, förmiddagsfika i Alfta!
Vackra miljöer och Hälsingegårdar passerade utanför bilfönstret. Vi stannade till vid Träslottet, helt klart värt ett besök!
Snyggsystrarna inspekterar lekparken
Och så jag och mitt nyklippta hår. På bilden även plattångat vilket händer ungefär en gång var tredje år. Idag är det lika ostyrigt och burrigt som vanligt, men kortare!
Fika på ett trädgårdskök på en handelsträdgård i Bollnäs! Vi hann även med besök på Lill-Babs Caffär i Järvsö, lunch på ett hotell och en hel massa fin tid tillsammans i bilen. Några loppisbesök blev det också! Malin är familjens loppis- och inredningsguru, och gjorde bästa fynden! Jag är rätt nöjd jag med, som köpte en stekspade, en visp, en blomvas och dessutom fick tre stycken barn- och ungdomsböcker gratis! Två av dem för att omslagen var så himla vackra. Och en för att det var Britta och Silver tävlar - min älsklingshästbok som liten.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Loppis är kanon och man hittar alltid något man inte visste att man behöver ;-)

Elina sa...

Hej jag heter Elina och jag står mest bredbent i hela världen!

Kanondag!