tisdag 18 maj 2010

Världsviktiga vilan...

Jag är dålig på att vila, något min familj ofta (i all välmening) bannar mig för. Planerad vila är en sak, jag kan planera in en vilodag per vecka och njuta av den. Ofrivillig vila gör mig stressad, sur, lättretad, abstintent. Och när jag väl ska vila, gör jag ofta istället allt annat - städar, bakar, handlar, tvättar, far omkring...

De sista dagarna har jag haft dubbla skäl att vila. Dels en förkylning som bitit sig fast sedan snart en vecka, dels att det är 4-5 dagar kvar till marathon... vad har jag gjort för att förtjäna att bli förkyld just nu? För även om träningen ändå ska trappas ned sista veckan innan loppet, så vill jag inte ta det såhär lugnt!

Nåja, med en positiv tolkning så känns det faktiskt som jag är något mindre snorig idag än igår...
Har börjat packa! Tre olika längd på löpartights... enligt väderprognosen blir det allt emellan +17 gr sol, +12 gr regn, +10 gr blåst och +14 gr mulet. Knäskydd som jag hoppas slippa. Vätskebälte som jag inte heller tänker springa med. Kompressionsstrumpor. Och så vidare...

5 kommentarer:

Malin sa...

jag blir då mer o mer nervös för var dag. vad modig du är som gör detta :)

andreas sa...

idag gjorde jag löpartightsdebut :) förbättra mig tre min direkt haha kramar

Sofie RW sa...

Det kunde ha varit jag som skrivit det om vilan, och att göra 100 andra saker om man en gång vilar. Tycker egentligen det värsta med lopp är att man måste vila, eller iaf. ta det lugnare innan, och att man måste återhämta sig efteråt. Hur trist som helst.

Iväg med snuvan nu; kanske den försvinner om du doftar lite extra på de vackra kärleksblommorna?

Elina sa...

Jag hoppas din förkylning försvinner snabbare än min! Min är envis som sjutton. Du får försöka att inte låta den dra ner ditt humör, även om jag förstår att det är svårt.

Jag måste köpa nya löpartights....

Funke sa...

Ja, att vila är det viktigaste som finns! Det du inte tränat fram till nu kan du inte ta igen... Lycka till nu och gå ut lugnt. Vore intressant att se din bror i tajts (svensk stavning) förresten.