fredag 14 maj 2010

Köpenhamn marathon - 10 dagar kvar

Statusrapporten ...
Väder idag: I Leksand, ihållande regn, varmt och disigt hela dagen. I morgon spås det bli sol och uppemot 20 gr varmt! Härligt att vi då har en ledig helg tillsammans!

Väder i Köpenhamn 23/5: Enligt 10 dygns prognosen 14 gr och strålande sol nästa söndag!

Min hälsa: Tredje ofrivilliga vilodagen pga igentäppt näsa. Nu ger jag mig i kast med en näskanna... Såhär stavas min stress för tillfället: Jag vill få till ett sista långpass innan maran. Det långpasset skulle enligt schemat genomföras IDAG, 9 dagar innan. Det gick ju inte. Jag cyklade 12 km och den lilla cykelturen räckte idag. Jag behöver ett till långpass, för benen, för självförtroendet.

Jag vill även ha ett till tempopass, intervaller, fartlek för att piska upp benen. Jag har nu 8 dagar till förfogande kvar. Det börjar bli knappt om tid! De sista dagarna ska vigas åt lugna pass, ev. med några fartrusher, och vila för att ha pigga, spänstiga ben och muskler den stora dagen... Gör mig frisk nu!!!

4 kommentarer:

andreas sa...

det kommer gå strålande för dig kramar

Andrej sa...

Okej... jag börjar hålla tummarna nu.

Sofie RW sa...

Fast jag tror att du är hur förberedd som helst! Bara att ta det lugnt och du ska se att du kommer att vara perfekt laddad, och ha tillräckligt med pass i benen när starten går! Kram!

Elina sa...

Hoppas att du mår bättre idag sis! <3