onsdag 12 maj 2010

11 dagar till marathon...

och jag vaknar med halsont! Svordomar, jämmer och elände. Trycker i mig kiwi, vitaminer, fiskolja och rå vitlök till frukost. Får vitlök på fingrarna, sätter i linserna... Det svider som eld, ögonen blir röda och rinner. Får skjuts med mamma till jobbet - hon tycker jag pustar vitlök.

Dagens planerade intervaller måste ställas in. Varje pass är ju viktigt nu! Jag ligger ju efter redan från början med sjukdomar och skador. Nu håller vi alla tummarna för att detta gått över till i morgon, ok?

Underbar morgon!

7 kommentarer:

Elina sa...

Förstår att det känns eländigt! Jag håller tummarna för att det går över lika snabbt som det kom. Du kommer fixa allt bra ändå!!

Snorkkis sa...

Fast jag anar en viss likhet med uppladdningen/ förberedelserna innan Tjejvasan; och då var väl förkylningsliknande symptomen ett tecken på kanonform?!

Håller också tummarna för att det inte är någon förkylning som kommer smygande!

Jonna sa...

Sofie - Hehe, säger du det... hrmm, ja nu när du säger det har det varit lika inför ALLA viktigare tävlingar...

Linnea sa...

Hoppas att din dagar fortsätter bättre än den startade. Jag håller tummarna för att ditt halsont försvinner.
Krya på dig!

Anonym sa...

trist men bättre nu än sen!

Anonym sa...

malin sa det ovan :)

emelie sa...

jag håller alla tummar jag kan! hårt!