onsdag 5 maj 2010

Tävlingsmänniska eller inte

Jag gillar ju att tänka på mig själv som inte särskilt mycket tävlingsmänniska. Att andra gången i mitt liv som jag rörde en golfklubba slutade med att jag gick och satte mig på en bänk med ilsketårar brännande innanför ögonlocken hade såklart inget att göra med att jag ville vara duktig, på en gång.

Men jag jobbar på det, att bara jämföra mig med mig själv, det är mig själv jag tävlar mot. Det funkade ganska bra när vi spelade biljard härom kvällen. Jag blev bara en aning truttig när turen i början vändes till utklassning mot slutet...
Bäst hittills idag: Glasspremiär - en våffla med Pecannötkola och Blåbär, i solen nere vid älven med huvudet lutat mot kärlekens axel !

6 kommentarer:

Emelie sa...

Känner inte alls igen det där med tjurigheten........ ;)

Den glassen lät inte helt fel! Vårens första glass är alltid lika speciell!

Andrej sa...

Det där känner jag inte aaaalls igen.

andreas sa...

det är bara sunt att vilja vinna kramar

Linnea sa...

var är det ni spelar biljard?
kan man göra det i Leksand

Elina sa...

Vi kan jobba på det där i sommar... Med hjälp av kubb kanske? Å andra sidan håller jag med Andreas lite. Det är bra, men till en viss gräns kanske ;)

Förresten ogillar jag alla som skriver att de ätit glass i strut. Jag får aldrig till det där med glassen!!!

mbh sa...

har ni spelat biljard nu igen? när 17 klämde ni in det? puss