torsdag 1 april 2010

Skärtorsdagens morgon...

Jag hade stora ambitioner med transportlöpning när vi bytte arbetsplats till skogen. Jag hade mätt upp en omväg till jobbet, en fin sträcka att springa på 7 km. Men det har inte blivit mycket av med min transportlöpning. Jag har periodvis ägnat mig åt en del löpning, spinning och styrketräning på lunchen men inte sett vägen till eller från arbetet som en träningsmöjlighet. Cyklat eller åkt bil.
*
Men idag, efter tre dagars ofrivillig vila med halsont, så såg jag att dagens enda chans var att springa till jobbet. Packade ryggsäcken och knatade iväg 6.30 imorse genom grå dimma och fukt. Knäskyddet på igen, har även Zon-behandlat några dagar. Någon som har erfarenhet av det?
*
Leriga grusvägar, inte en bil eller person i sikte. Sista vägen fick jag dock draghjälp av sex stycken rådjur som i makligt tempo skuttade före mig på vägen, kanske tre meter ifrån mig!
Bildkälla
Och nu känns det ju riktigt bra måste jag säga, att ha inlett dagen så! Glad påsk, än en gång!

2 kommentarer:

Elina sa...

Du kan då få något jobbigt att låta trevligt ;) I helgen kanske jag får äran att springa med dig! Men vi får väl springa olika långt kanske...

Malin sa...

7 km låter som en lagom tur. nu lämnar du väl springskorna hemma?