lördag 10 april 2010

Lördagslöparlycka!

En grupp är en grupp om man är mer än en? Löpgruppen, som bestod av mig och Linnea, begav oss tappert iväg idag som planerat. Solen bröt igenom molnen emellanåt, en stark motvind var det enda som störde. Vi höll ett bra prattempo och jag var glad att kroppen kändes kry och lätt igen efter senaste tidens förkylningar.

Och det blev det lyckligaste löppasset på länge! Någonstans runt 12 km fick jag ett underbart flow och en känsla av runners high, sprang med låg puls och bra steg och den där ljuvliga känslan av att bara mata på och känna att man skulle orka mata på med samma steg i många kilometer till... Men jag nöjde mig med 15 km idag i 5.50 min/km och slutade passet med en positiv känsla! Efter stretch och dusch njöt jag av bröd med ägg, keso och rostbiff och sedan skivad banan med kanel och russin.
I kväll ska vi bjuda svärmor och JWs lillebror på tre rätters, det är de värda! (Det blir dock inte skivad banan med kanel till efterrätt kan jag lova)

4 kommentarer:

Elina sa...

Härligt jobb! Nej, jag hoppas verkligen inte att de ska bli bjudna på det ;)

emelie sa...

bra jobbat!! kul att det känns bra efter dina skador... ladda för köpenhamn!! :)

hoppas middagen blev lyckad!

Andrej sa...

Näää... sånt kan man inte bjuda svärmor på. Skippa kanelen!

mbh sa...

ni hade alldeles säkert en trevlig kväll. Jag såg när A kom gående. Hon såg så fin, vårig och förväntanafulll ut:)