söndag 7 november 2010

Vem sa att november inte är en vacker månad...

Den här helgen tycker jag en gång för alla slår hål på myten att november inte kan vara en vacker tid! Frostigt, soligt, blekblå himmel. I skogen är det som alltid en miljon nyanser, från grönaste grönt till jordbrunt och gult gräs.

Veckan som gått...
träning: 4 pass löpning, 2 styrka, 1 simning, 1 Friskisjympa. Totalt 8 pass, wihooo. Annars var veckans bästa att jag äntligen fick till ett redigt kvalitetspass med långa intervaller.

mys: Både födelsesdagskalas och tjejmiddag har hunnits med! Och höstlovsfirare har varit hemma, och jag har njutit av varje kväll inne i vårt krypin, med novembermörket utanför.

mat: Det var ganska dåligt med middagslagandet denna vecka. Men på gårdagens tjejmiddag lagade jag en hemskt god fisk- och skaldjursgryta. Och idag en paj med potatis i pajskalet, och spenat i smeten.
Veckan som kommer...
Enligt prognosen är det 26-29 gr varmt och strålade sol som väntar. Tidigt på tisdag morgon lyfter vi mot ett annat land, en annan kontinent. Jag längtar, efter att bo på hotell, läsa de nyköpta pockerböckerna, äta god mat, känna solen mot huden, bada, springa i shorts och linne efter havskanten! (Och visst, november känns som en rätt bra månad att åka bort i)... När vi kommer hem är det bara en dryg vecka kvar tills första advent!

6 kommentarer:

mbh sa...

Pocketböcker.

Åh vad härligt ni ska få!!! Och åh vad snål du var med bilder från gårdagen. Styr slans upp det?

Vi ses imorgon, på lunchdate :)

puss

Andrej sa...

Jag är inte avundsjuk. Inte det minsta. Nej då. Inte alls. November blir en fin månad. Inte alls den dystraste av alla... nej då.

Emelie sa...

åh ni kommer ha det såå bra! massor med sol, massor med mys och massor med kärlek!

och tack för gårdagen! Mycket trevligt och Mycket god mat! vart finns receptet?? :)

kram

Linnea sa...

Tack än en gång för igår. Så trevligt!
Ni kommer få en super härlig vecka.
Jag säger som Emelie, var är recceptet från i igår?

Elina sa...

Mycket fin helg! Med betoning på mycket. Tyvärr tog inte jag heller så många bilder från lördagskvällen.

Ni kommer få det grymt och jag önskar att jag skulle med!!

julia sa...

Tack för i lördags, det var jättegott och mysigt i er fina lägenhet! Ha det så skönt på semestern men håll er borta från elaka baciller. KRAM!