tisdag 30 november 2010

En person, olika viljor

Usch, jag känner mig så splittrad! (och otillräcklig)

Det är ett löjligt, lyxigt problem, jag vet det... Men varje kväll i skidspåret så vill jag bara ha mer och mer skidåkning, bli en bättre, snabbare, mer teknisk, starkare skidåkare.

Sen ser jag att nu börjar de olika marathonträningsprogram inför Stockholm marathon. Det är många mil som ska löpas varje vecka, långpass varje helg. Och sen sliter jag med vikter och styrketräningen, och känner hur välgörande det är. Som skadeprevention, för att bli en starkare och bättre löpare/skidåkare. Men det finns inte tid för allt, antingen blir något riktigt bra eller allting halvdant. Jag vet inte hur jag ska lägga upp det här, hur jag ska splitta tiden...

Och så jul då. Jag har adventsbombat hemma, men jag hinner aldrig baka allt matbröd, fikabröd och göra julgodis. Och det blir aldrig sådär fint som UnderbaraClara gör. Och ett socialt liv är ju bra att ha också.

6 kommentarer:

Andrej sa...

Du kräver alldeles för mycket av dig själv.

andreas sa...

håller med föregående, plus att clara lär nog inte ska åka vasaloppet och springa mara kramar

Slans sa...

Det måste väl ändå gå att kompensera några av de mil du missar i löpning med skidåkning? Det är ju olika förstås, men man tränar ju i alla fall? Och bägge delar ger väl förbättrad kondition? Men vad vet jag. Du är inte mer än människa och man inte hinner inte allt.

Ulrika sa...

Jag känner igen mig! Men tror inte du ska oroa dig så mkt för löpningen så länge som du åker mycket skidor. Min löpform var väldigt bra efter förra årets skidåkning, trots att jag la ner löpningen totalt under några månader.

Malin sa...

det finns egentligen bara en lösning - sänk kraven :)

Emelie sa...

min vän - sänk kraven på dig själv!