lördag 20 november 2010

Säsongens längdskidpremiär!

ÅH! Så jäkla glad jag är nu, älskade längdskidåkningen! Första milen är avklarad, på ovallade skidor i kuperade Källan - men det var min bästa premiäråkning hittills! Och den tidigaste, det är 20 november idag!

Idag åkte jag med en lyckokänsla och kände mig hyfsat stark i kroppen. Åkte en mil och det kändes lätt, ville bara ha mer och mer och mer. Snön, skogen, den friska luften i lungorna, hela kroppen som får jobba i samspel...

Nu börjar dock en tid av tidsbrist. Det är svårt nog att få ihop jobb, restid, styrketräning, löpningen och ett socialt liv. Längskidåkningen tar tveklöst en del tid. Man måste ju t.ex. köra bil till ett spår, fixa med utrustningen, träna, köra hem igen osv osv. Något måste prioriteras lägre, och det brukar tyvärr bli både löpning och styrketräningen.

5 kommentarer:

Elina sa...

Det är ju inte som att du prioriterar bort träning direkt, du ägnar ju dig bara åt annan tränig :)

julia sa...

Du får det att låta så härligt med längdskidåkning! Om jag skrev ett inlägg om det skulle det låta en gnutta annorlunda...

andreas sa...

precis som elina sa kramar

Emelie sa...

hmm låter så härligt med vinter och längdskidor! Somsagt --> avis!
bara regnat här idag...

mbh sa...

låter härligt o nu är ni ute igen såg jag :)