fredag 26 november 2010

Fredagen före första advent...


Finaste nytillskottet, ett underbart fat.
Vårt vardagsrumsbord, en gammal kista. På borden ligger en ny "duk", som egentligen hörde till gardinen, förhängen eller vad det heter. Men det vill inte jag ha, så det blev fina dukar!
Vårt hem! Det blev så fint med nya julgardinen.
I sovrummet vill jag ha en adventsstjärna med ett orange, varmt sken.
Apelsiner och mandlar hör julen till.

Nu är jag helt slut! Först en pedantisk storstädning, tvätta, handling, strykning (jag strök t.o.m kökshanddukar och grytlappar!), pynta... Faktum är att jag (nästan) inte ens hann äta. Men nu är lyckan stor.

6 kommentarer:

Sofie RW sa...

Oj vad fint och mysigt ni har det. Och det blev ju perfekt rynkning i gardinerna :) . Nu skickar jag ut J i förrådet efter våra juldekorationer.

julia sa...

vad fint du har gjort!! vi sätter nog igång imorrn med städning och pyntning:)

Andrej sa...

Puh!
Bra jobbat. Vi tar vårt imorn.

Honey sa...

Åh, Jonnieponnie din pysselfia! Så himla julvackert och mysigt du gjort! Lyckliga Jonte som fick komma hem till detta fina hem. Längtar tills vi ses nästa helg!

Elina sa...

Underbart fint! Och ni har flyttat om ser jag? Spännande!!

mbh sa...

Det var precis lika mysigt i verkligheten som det ser ut på fotona :)