onsdag 2 oktober 2013

En vecka!

Bjuder på min favoritbild från Elinas fotografering i Kinnvallsjösätra.
Idag är det EN VECKA till "vårt datum" och Kottens beräknade födelsedag. I morgon går jag in i vecka 40! Det är ju helt, helt ofattbart. Hur gick det här till? Även om det känns som jag varit gravid i en evighet, så har det ändå gått snabbt.

De flesta punkter på att göra-listan är nu strukna. Inte för att det skulle göra något, om inte allt blev gjort innan... Kotten bryr sig knappast om ifall ommöbleringen är klar, tavlorna är uppspikade eller trapphuset är städat. Jag är friskare, men inte så frisk att jag orkar med annat än korta promenader. Nu börjar jag tro att nästäppan inte kommer försvinna förrän efter förlossningen. Slemhinnorna i kroppen är påverkade av graviditeten och det känns svårare än vanligt att bli av med en förkylning när den väl fått fäste.

Jag njuter så mycket av de lediga dagarna och har inte känt mig rastlös en enda gång. Och jag har inte ens börjat med projekt "fylla frysen med bullar, bröd och köttbullar" (frånsett med äppelmos och röda vinbär). Det får bli en bonus, om vi hinner. Men Kotten är så efterlängtad och får gärna komma vilken dag som helst.

11 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastiskt vacker bild! Kul att ni hann med en liten fotosession :-)

Vi längtar också efter vår nya familjemedlem! Men jag längtar INTE efter pärsen det innebär att ha ett syskon som föder barn medan man själv får lov att leva som vanligt!

Elina sa...

:)

Som jag skrev igår, SÅ pirrigt och fantastiskt! Äppelmosen var så god att den duger gott istället för bullar!

Snorkkis sa...

Vilket vackert foto på en vacker kvinna. Och nära nu - iiih så spännande!

andreas sa...

ja tänk att att inom tre veckor är du åh jw mamma å pappa :D kramar

Löpning & Livet sa...

Fina du!!

Hoppas vi föder på samma dag. Vi kan väl säga på ert datum? Eller någon dag innan :)

bureborn sa...

Vilken underbar bild!
Oj, Kotten kan ju faktiskt bestämma sig för att det är dags att möta världen redan i morgon. Åh, så spännande!

Karin sa...

Så härligt att längta och vänta så! Lycka till!

LinaTriathlet sa...

Så vacker bild på dig!

Tänker på dig varje dag! Tänk att er kotte snart är här! Spännande!!

Emelie sa...

Fantastiskt!

LL sa...

Fin bild!
Lycka till på er!
Vi tänker på er!
Kram!

Anki sa...

En vecka är ingenting! :) Önskar dej all lycka inför förlossningen, spännande! :) KRAM!