söndag 6 oktober 2013

Hem hemma hemmet


Det blir många timmar som spenderas hemma just nu! Några längre äventyr törs vi inte ge oss ut på, och det har funnits mycket att fixa med hemma. Nu börjar vi dock komma i ordning (det är ju bara ett år sen vi flyttade till denna lägenhet liksom...) och jag njuter av att vara hemma. Tur - för även kommande månader kommer ju till stor del tillbringas... hemma!

Nåja, igår var jag faktiskt i Östanhol större delen av dagen och idag har vi varit på kalas i Rutebo. En dålig natts sömn, men en bra söndag. Vi lyxade till det med världens godaste mat - tjälknöl på älg, potatisgratäng och svampsås. Det finns nog ingenting som är godare. I morgon är det som bekant måndag igen och jag känner mig så frisk att jag nog kan göra något mer aktivt i morgon, även om det är svårt att planera nu! En långpromenad eller ett lätt styrkepass. Vi får se. Det känns spännande att kliva in i veckan med "vårt datum"... hisnande.

6 kommentarer:

andreas sa...

fortfarande förbannad att inte jag fick äta middag hos er DÅLIGT!!!
kramar

Löpning & Livet sa...

Vi kan väl bestämma att vi föder imorn va? Jag börjar tröttna :)

bureborn sa...

Så mysigt med poandet och boandet! Men nu tycker jag faktiskt att kotten kan skynda sig lite - jag är nyfiken på vem han/hon är!

Elina sa...

Ert hem hemma hemmet är så fint! Har alltid trivts så bra i den lägenheten. SNAAAART!! PUSS

Snorkkis sa...

Kan knappt vänta!!! Och så undrar jag varför ingen i min släkt kan vara jägare. Vill också ha älg - absolut godaste köttet!

Anki sa...

Så spännande, för varje dag som går nu och du inte bloggar så tänker jag att du kanske är på BB.. :)