tisdag 28 oktober 2008

Syjunta - så bra grej!


I kväll var det min tur att ha syjuntan hemma hos mig, eller stickjuntan som några säger. Det är jag och några av mina vänner och fd kollegor som har syjunta. Jag kan inte sticka, virka, brodera eller något hantverksaktigt alls. Jag bara fikar och pratar skit. De andra stickar, virkar och är så duktiga! Men vilken grej syjunta är! Varannan tisdag får man åka till någon av de andra och få äta och fika gott och bara prata, prata, prata. Det är så himla välgörande!


I morgon längtar jag till morgonsimning och kvällens roddträning på Masesgården! I morgon firar dessutom min blogg en vecka! Hur har jag skött mig?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är verkligen inspirerande, jag avundas, fasas, gläds och inspireras av all din energi om vartannat. Kul blogg! Du sköter dig utmärkt : )
Ska bli lite mer som du tror jag, lever i någon sorts finans-krisen-depressions-bubbla och klagar över höstmörker, höga räntor och billig tråkmat. Kommer på migsjälv med att klä mig i mörka, matta färger och äta gröt lite för ofta, dvs. välltra mig i elände. Better shape up!! Tack för fin blogg din solstråle/Tora

Anonym sa...

hello baby! det är jättekul att du startat blogg! du sköter dig utmärkt. tack för igår. puss

Anonym sa...

sa malin

Anonym sa...

Håller med Tora! Men två träningar på en dag... Hmm, ja, du vet vad jag säger. Bloggen är alltid lika trevlig att läsa dock, så fortsätt så här :) Jag vill också ha syjunta... Men jag väntar nog till jag blir lika gammal som du hihi.

Anonym sa...

det är ju värsta hälsobloggen! jag måste komma igång med min träning igen. var ju hemma några dagar och sen sjuk i en vecka. nu är det tentaplugg som gäller, men jag ska nog försöka klämma in en funkpass imorgon. det är ju bara så roligt så man glömmer nästan att det är träning. apropå recepten och duktigheterna i din blogg så kan jag berätta att jag precis lagat potatisbullar och ätit med hemgjord lingonsylt. var nog på gymnasiet jag åt det senast. nu har jag matlåda i en vecka! puss och kram

Anonym sa...

hej jonna bra att man kan läsa vad du har för dig under veckorna men det ved man ju ändå iofs tränar haha tänk om man hade tid med din träningsdos.

gittan sa...

Hej, kul att få vara med på din blogg. Du är mycket aktiv, oj,oj.om man inte visste ditt intresse så är det helt glasklart nu.
Tråkigt att missa gårdagens junta, men god mat, tårta och fördelsedag fick gå före igår. /Kram/Gittan