söndag 19 maj 2013

Limsjön Marathon varv 1-3

När jag vaknade klockan 5:40 på lördag morgon den 18 maj föll några regndroppar. Det var dagens enda regn som föll mellan 6-7 och på morgonen. Resten av dagen hade vi ett fantastiskt väder och dagen är så smockfull av härliga möten, stora och små upplevelser, löparglädje och fikakärlek att jag knappt vet vart och hur jag ska börja... Vi börjar från början!

 Vid Norsbro och sekretariatet - före 08.00 var det kö till nummerlappsutdelningen!
 Gustaf var så förväntansfull inför sitt varv, nummer 2.
 Kommunalrådet Ulrika Liljeberg höll ett litet tal och gav mig en present från kommunen!
 Inför start klockan 08.00, cirka 50 löpare startade varvet.
 Och där är bandet klippt!


 Tranmyren där mina föräldrar och några till höll ställningarna hela dagen.
 Publik när vi kom i varv efter första varvet. Och jag sprang faktiskt hela första varvet, 7 km, det kändes jättebra och jag är så glad för det.

 Elly sprang med mig första varvet.
 Fika och energipåfyllning mellan varven.


 Både stora och små njöt av folkvimlet och gemenskapen.
 Barnvagnsmaffian inför varv 2!
 Varv två startade ett 60-tal löpare!

 Killen som åkte 30 mil enkel resa för att vara med på Limsjön marathon! Han var dessutom först i mål efter 4/6 varv och låg stadigt runt 33-34 minuter/7 km.




















 Starten vid varv 3, 12.00

 Jag och Lena (min bonus-svärmor) som är styrelsemedlem i Nedansiljans FN-förening som varit en viktig kugge i detta arrangemang!
 Gustaf med sin medalj! Omgiven av lillebror och kusiner. Snacka om stolt och rörd jag var när han tuffade in i mål efter att 6 år gammal sprungit/gått 7 km på egen hand.



 Mamma som springer för fullt!



Och efter tredje varvet tog vi en efterlängtad lunchpaus... och glasspaus! Gårdsglass från Hälla fanns på plats och sålde världens godaste lokalproducerade glass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är stort, jag blir tårögd. Du sprider så mycket glädje genom ditt arrangemang.
Kram Michaela

mbh sa...

härliga bildet! vilken folkfest! längtar till nästa år allaredan! kram

LinaTriathlet sa...

ÅH allt ser helt fantastiskt ut! Vilket grymt jobb av er alla! Du är tokigt BRA! Hoppas att jag något år kan vara med och springa!! :)

Löpning & Livet sa...

Åh det verkar så himla fint hela grejen och jag hoppas jag har möjlighet att vara med om du anordnar igen. Du är fantastisk!