måndag 3 februari 2014

Löparlycka en moddig kväll i februari

Tänk att även en löptur i snömodd kan ge dig "runners high"... en känsla av harmoni och styrka, där benen vill trumma på, hjärtat vill arbeta, svetten vill rinna. Där mantrat stark och lätt känns levande och rätt.

Och att springa sig igenom vinter och vår, kommer ju att bana vägen för en fantastisk sommar i löparskorna. Att inte snöra på sig skorna förrän  i maj, gör ju att halva sommaren gått innan du får uppleva några behagliga löppass. Nu gör vi grovjobbet, för att få skörda de där passen under ljusa, ljumma kvällar.

Det svåra är att begränsa och behärska sig. Nu sprang jag 6 km. Det kanske inte är det bästa att utöka med 1 km per gång. Jag har tyvärr haft en svidande känsla i ärrvävnaden efter snittet ibland efter löpning. Nu ska jag ta det lugnt. Backa ett par steg.

Och på onsdag börjar vi "löpgruppen för tjejer i Leksand". Det ska bli väldigt spännande att se om några vill vara med. Och tänka upp ett bra upplägg på pass... (tips mottages tacksamt)

6 kommentarer:

andreas sa...

haha vi hade kunnat springa på varandra ikväll då jag sprang kl 19 redan kramar

Helena sa...

Ååh vad härligt att du kommit igång med löpningen igen! Älskade löpning!
Du är jätteklok som lyssnar på kroppen och tar det lugnt! Det gjorde inte jag efter min första graviditet... I min löparlängtan blev jag för ivrig, och drogs sedan med ett snett bäcken i över ett år på grund av det!
Njut av snömodds-löpning för mig också! Nu är jag nämligen gravid (=utan löpning...) igen...=)

Elina sa...

Pepp pepp och lite pirr inför imorgon!

Och ja, tat lugnt bruttan!

Ingmarie sa...

jag förstår att det är svårt att ta det lugnt men du är klok så det kommer blir bra!
Lycka till med gruppen!

Snorkkis sa...

Så härligt att du är igång igen och att det känns bra. Det lönar sig med tålamod. Kram!

bureborn sa...

Underbart att du springer igen, och varmt lycka till med löpgruppen!