fredag 28 februari 2014

Löparglädje och sportlovsdag

I onsdags var det dags för fjärde onsdagsträningen! Vad fort det går, fyra veckor har redan gått... vi blir bara fler och fler, den här gången var vi 14 st. tjejer som var med. Totalt har det nog varit ett 25-tal personer med. Det dyker fortfarande upp nya ansikten, men jag tror att vi kommer vara mellan 10-18 på träningarna och det räcker ju gott! Den här gången sprang vi backintervaller uppför den rejält branta Hägergatan. Hela 9 st. intervaller klarade alla av, även jag!

Det är så surrealistiskt att vi har en löpgrupp nu, som folk faktiskt åker en bra bit för att vara med på. "Bara" för att springa tillsammans! Och att jag är "ledare". Jag har ju såklart aldrig utgett mig för att vara någon löpcoach, men försöker presentera ett upplägg som kan passa en ibland ganska ojämn grupp och få alla att känna sig nöjda och trötta efteråt. Hittills har det fungerat så himla bra och den här löpgruppen glädjer mig så mycket.
Torsdag, en av veckans bästa dagar... nu hade vi en efterlängtad sportlovsdag tillsammans med båda mina systrar och deras pojkar, hemma i storasysters underbara hus i skogen. Bloggläsare med gott minne kanske minns att de sett både lodjur och björnar (!) vid tomtgränsen.


 foto: Odin



Nu är det fredag kväll, JW har varit ledig idag och vi har haft det lugnt och skönt. Helgstädning, andra gympasset sedan min fyra månaders frånvaro därifrån, bakande av sockerkaka och god middag på kvällen. Härligt med helg! I morgon ska jag få efterlängtad sovmorgon...

5 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Så roligt med löpgruppen!! Kul att ni är så många!

Hoppas du fått en skön sovmorgon idag! :)

Anonym sa...

Ha en riktigt fin helg nu, passa på att sova när du kan! Vi är hemma om ni vill ut och åka något! Puss

mor sa...

Anonym var mor/mormor/svärmor! (eller virrpanna)

Elina sa...

Onsdag kväll och hela torsdagen! Verkligen två höjdpunkter på sportlovsveckan (okej, jag har inte sportlov, men jag tycker det känns trevligt att tänka att jag har det).

Löpning & Livet sa...

Jag kan sakna skogen, lugnet och tystnaden ibland. Även om jag också trivs i storstan kommer jag nog vilja bo närmre det där så småningom.

Roligt att löpträningen är så populär! Är säker på att du är grym som ledare!