söndag 11 augusti 2013

Sommar och höst samma helg

Den här helgen har känts som både sommar och höst. Jag visar den med tre bilder tagna med telefonen. Men vad trist det känns, att de som följer mig på Instagram redan sett alla tre... Kan ni också känna så, att man minibloggar på Instagram, ofta live, och sedan känns blogginlägget passé? Jag får helt enkelt fotografera mera med en riktig kamera och hålla mig tills jag har tid att blogga. 
 En övernattning hos föräldrarna, bara jag! Härligt och lyxigt att få en egen kväll med mamma och pappa. Jag blev bjuden på god mat och vi satt uppe och pratade hela kvällen.
 På lördagen plockade jag ett antal liter röda vinbär. Jag har redan kokat sylt, och resten ska användas i smoothies och bakverk i vinter.

På kvällen drog regnet in och vi hade en filmkväll och såg Kon Tiki. Den var spännande och sevärd!
Efter några veckor med bara uteträning förlängde jag äntligen gymkortet idag. Jag har fått löfte om att kunna frysa kortet de månader jag inte kommer använda det, som nyförlöst och nybliven mamma (oj vad konstigt det kändes att skriva så, att jag ska bli mamma liksom....) Det var kul att styrketräna, jag trampade på crosstrainern i 15 minuter och körde blandade styrkeövningar, mest triceps och ben, i 30 minuter.

Jag hoppas att de bästa bloggläsarna haft en skön helg också!

8 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Här i väst blev det ett riktigt åskväder inatt och har regnat massor, kändes som att sommaren försvann!

Så gott med egengjord sylt! Här blir det tacopaj ikväll och ska ge mig på att göra egen krydda, tortillachips och salsasås, blir spännande och se hur det smakar!

Tack för filmtipset! Ska föreslå den till sambon ikväll! :) igår blev det the impossible, en film om katastrofen i Thailand, hu det var inte ett öga tort.

Ha en riktigt härlig kväll! Kul med gymkortet! :)

Elina sa...

Kan också känna så där gällande instagram och bloggen. Försöker ta olika bilder. Vet ju att jag i alla fall har två läsare som inte har instagram också ;) Puss

Anonym sa...

Absolut en kanonhelg hos mig i Mälardalen! Mös i åskvädret och drack hemgjord rabarbersaft.
Jag har inte Intstagram så dina fina bilder var alldeles nya för mig!

Löpning & Livet sa...

Det känns verkligen så med blogg vs instagram. Förr skrev jag oftast inlägg utan bilder, men nu i iphoneåldern känns det nästan konstigt utan bild. Men äh, det förvara så och fota med systemkameran orkar jag sällan. Fördelen med att ha en pytteblogg och inte heller sträva efter massa fler läsare (för då verkar (bra) bilder vara väldigt viktigt?)

Anki sa...

Jag som inte hänger på Insta är glad över blogginläggen :) Vi hade vårt regnruskväder i fredags, sen fick vi två härliga sommardagar så jag har passat på att paddla hela helgen. Nu vill jag bara ha helg igen! :)

Snorkkis sa...

hänger inte på instagram så jag blir jätteglad att få se bilderna! låter som en bra helg - och visst blev det lite, lite höstigt, i alla fall i går kväll när vi åt middag så skulle vi nästan behövt ha på en lampa. men idag är det sommarsol igen!

andreas sa...

ja det var det verkligen allt från bad till regnrusk kramar

elly sa...

vi såg också kontiki i söndags! jag ogillar ju starkt alla stora fiskaktiga djur, så jag tyckte att den var lite jobbig emellanåt. men annars bra!