söndag 4 augusti 2013

En helg i ugnen

Ytterligare en ugnshet helg avslutad... För första gången kände jag mig väldigt påverkad av värmen, och har känt mig ganska trött och orkeslös. 
 Jag tog en promenad på en halvmil (jo, det låter längre än 5 km) i den tryckande eftermiddagshettan på fredag eftermiddag. Händerna svällde upp till två stickande klumpar och jag fick obehagliga sammandragningar. Aldrig har en promenad känts så lång och ansträngande! 
På lördagen var jag piggare, i alla fall till en början. Vi hade finbesök på övernattning! Både besök på golfbanan, fotbollsplan, bad, restaurangbesök och mera fotboll hann vi med. På kvällen var jag helt slut och jag och Gustaf lade oss nästan samtidigt.
Idag hade det varit skönt att orka träna... men jag tog en väldigt lugn dag istället och laddar inför morgonens deltagande i "Leksandsrundan Syd" där vi på cykel ska passera genom 15 Leksandsbyar i södra Leksand. Det känns nästan som att vara med på ett lopp! Jag har fått hjälp att serva cykeln idag och ser fram emot en vecka med flera cykelturer.

Och så blev det söndagskväll igen, det återstår bara provsmakning av nykokt krusbärsmarmelad innan sängen och en ny arbetsvecka väntar.

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jo. Jag längtar faktiskt lite till hösten. Lite i hemlighet sådär. Nu har vi ju haft en så fin sommar att det inte gör något om den kommer redan om ett par veckor :)

Unknown sa...

Låter som en så härlig helg! Jag har haft lite bloggpaus under sommaren igen, men äntligen har inspirationen och lusten infunnit sig! Dock i nytt namn, kände att jag ville utveckla det lite och inte enbart ha så träningsbetonat.. ville få in mera friluftsliv! :) Kram/Anki (skidlyckan)

andreas sa...

ja det var en underbar em/kväll för våra stora pöjk tack så mycket kramar

LinaTriathlet sa...

Vädret har verkligen varit tryckande senaste dagarna, idag har vi fått lite regn, skönt med lite frisk luft! :)

Vilket roligt arrangemang, cykla genom byar och avsluta med fika! :)

Massagen med kopparna är mest skön, sen gör det väldigt ont när man blir tryckt på knutarna man har samlat på sig, idag träningsvärk i ryggen och rumpan! :) men hoppas det gjorde gott!

Snorkkis sa...

Ja det har verkligen varit riktig högsommarvärme nu, och jag har flera gånger tänkt att "tur att lilla S är ute nu för annars hade jag nog smält upp". Men skönt är det ändå; bara man kan svalka sig ibland.

Fantastiskt att cyklingen ändå funkar så bra när det annars blir tyngre att röra sig till fots. Att du fortfarande cyklar racer är ju hur coolt som helst! Tror du kommer att känna när det inte funkar längre, och kanske då gå över till tantcykel.

mbh sa...

Finfin helg! Nu tror jag att den största värmeböljan kommit och gått... Puss