onsdag 15 januari 2014

Snöjogg

Åh, vad jag BEHÖVDE det här. Jag var ganska trött efter en dålig natt och efter middagen slog den till, den där segheten... som gör att soffan skriker kom, kom! Lägg dig här!

Men jag bytte om och tog mig ut. Nu sprang jag 3 min - gick snabbt 2 min. Jag gjorde så i 4 km totalt. På slutet sprang jag lite mera. Det kändes så bra och jag är glad att jag "orkar". Det känns som jag hade kunnat springa hela tiden, vilket jag tror att jag kan. Men det är bäst att inte förhasta sig. Det är så mysigt med snöjogg! Och känslan efteråt med rödrosiga kinder, den känslan...

10 kommentarer:

Viktkamp sa...

så mysigt =) Önskar jag kunde träna ute på vintern men mina luftrör pallar knappt en vanlig promenad =( Bra jobbat!

Löpning & Livet sa...

Åh vad härligt det låter! Mycket skönare än snabbdistans ;) (Men den blev av)

andreas sa...

härligt bra jobbat kramar

Snorkkis sa...

Så härligt. Och skönt att det känns så bra. Hoppas denna natt varit bättre!

Elina sa...

Nice nice nice! Ser fram emot träningsgruppen. Hoppas att det blir som min "propp".

Ingmarie sa...

Underbart!
Jag tror inte man kan vara "för försiktig" faktiskt. Lita på din magkänsla. :-)

Caroline - Klara,färdiga,Spring! sa...

Åh, så härligt för dig!
Är så glad för din skull att allt kändes bra. Det har lönat sig för mig denna gång att ta det lite mer försiktigt.
Tycker du är klok som blandar jogg och promenad. Jag gjorde likadant.

Hoppas du fått mer sömn nu:)

Unknown sa...

Vad skönt för dig! Duktigt att du tog dig iväg!

Anki sa...

Kan tänka mej att det var en underbar känsla efteråt! Härligt! :)

bureborn sa...

Låter helt underbart! Grattis till en härlig runda och en övervunnen sofflängtan!