söndag 17 augusti 2014

From Kinnvallsjösätra with love

 På väg upp till Kinnvallsjösätra med solsken i blick och munnen full av tänder!
 Och där fanns de älskade fäbodkorna som strövar fritt i skog och mark...
 Terränglöpning i dagarna tre.Korta pass, runt 6 km, men jag hade ändå värk både här och där efteråt.
 Och mycket god mat för en som både ammar dag och natt och springer emellanåt.
 Mor och son .
 Min kära mamma, Knuts mormor. Som hjälpte till med allt, dygnet runt.

 Stå, stå, stå!





Jag längtar redan tillbaka. Det gjorde jag innan vi ens lämnat fäbodvallen.

13 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Så många tänder han har! Ester har inte en enda :)

Elina sa...

Fantastiskt! Så himla söt första bild... Vad fint att få en sån vecka ihop med mamma också!

Mor/mormor sa...

Å vilka härliga bilder på härliga dagar! Längtar också tillbaka!!

Malin Bodin Hansen sa...

Fina dagar! Att spara i minnet och plocka fram vid behov. Hemresan gör du väl bäst i att förtränga :-)

Bo Bengt Kinvallsjö sa...

Jättekul med era bilder tycker grannen familjen Mehlin.Vi bor vid vägen närmast Leif och Eva.En verkligen toppenblogg som bara inte få dö ut.Skitkul att någon tycker som vi om paradiset på jorden!!!!Vi kanske skulle gå ihop och skapa en hemsida om sätern.
Olle Mehlin jobbar på länsstyrelsen och har en del kunskap om sätervallens historia samt har kartor om området förr i tiden

Bo Bengt Kinvallsjö sa...

Jag och min svåger Bengt köpte stugan för några år sedan men nu ha Beng köpst ut av Bosse Mehlin med tre söner Johan född 77 Tomas född 80 samt Olle född 1985 kinnvalsjö var bara ett fix name för de som vill boka stugan.Mitt namn är Bosse Mehlin Morgonvägen15 77497 Fors i södra dalarna.Skulle vara kul om vi gemensamt skulle kunna sätta sätern på kartan på nått sätt.

Bo Bengt Kinvallsjö sa...

Om ni skulle er tänka lika som mig vänligen sänd mail till bmehlinss@hotmail.com

Bo Bengt Kinvallsjö sa...

Ledsamt nog blev deBmehlinst ett för mycket .bmehlins@hotmail.com.
rätt adress är bmehlins@hotmail.com

Bo Bengt Kinvallsjö sa...

Ha ha som gammal man är jag usel på detta nya forum men hoppas att familjen Mehlin kan hjälpa till att kanske göra en bra hemsida om sätervallen!

Bo Bengt Kinvallsjö sa...

Jag har även tankat ner det sista från Maria hon som var den sista på sätervallen.Blir alltid lite tårögd så jäkla häftigt.

Bo Bengt Kinvallsjö sa...

Mina pojkar tänker bidra med utflyktsmål.cykling.paddling,bra grillplatser,kanske försöka fixa en kossa med gps?Skulle vara kul att se hur de vandrar.Men för vintern gäller ju närheten till Trysil.

Anonym sa...

Vore trevligt med lite feedback då jag och mina pojkar har träffat eller hejat på dina.Skulle vara roligt att kunna utveckla en en hemsida om sätervallen Olle min son jobbar på länsstyrelsen i Karlstad.Han är bra på IT skulle gärna med lite hjälp göra en egen hemsida för Kinnvallsjösätra.Vi familjen Mehlin bor närmast vägen kinnvallsjösätra 27

Anonym sa...

Ok ni vill kanske hålla eran blogg för sig vilket är helt ok.Men att göra en hemsida om sätern behöver ju inte innebära att ni på nått sätt behöver sluta att blogga inom familjen