tisdag 9 december 2014

Utmanande dagar

Usch för senaste dagarna! Det har varit en riktig pärs... först var jag sjuk, med feber, väldigt halsont, hosta. Sen "tog det om" på Knut som knappt ens hann bli riktigt frisk först. Och det blev bara värre och värre. Igår morse mådde han riktigt dåligt, med hög feber. Han var väldigt slö och mest bara satt och sov i knäet. Ville inte leka eller vara uppe alls. Vi fick tid på vårdcentralen som konstaterade att han både har misstänkt öroninflammation och luftvägsinfektion. Ögoninflammation, hosta, snuva och feber uppe på det... Knut fick ett bredverkande pencillin utskrivet. Tur i oturen så är ju både jag och JW lediga nu. JW är föräldraledig och jag har semester. Jag hade inte fixat att vara hemma ensam med honom när det varit såhär!

Idag mår han redan mycket bättre. Det är en sådan lättnad att se hans busiga blick igen, att han skrattar, leker, äter litegrann. Nu hoppas vi att fortsätta krya på oss och att vi får vara friska länge, länge!

1 kommentar:

Elina sa...

Fy sjutton alltså... Stackars lille Knut! Blir ju en väldig kontrast när en sån liten är slö. Annars är det ju full rulle jämt. Jag hoppas verkligen att ni får bli friska nu!