tisdag 4 november 2014

Fantastiska onsdagskvällar

I februari startade jag en löpgrupp för tjejer i Leksand. Jag hade länge sneglat på de löpgrupper som finns i större städer, och känt att jag vill också ha en löpgrupp... En grupp där vi framför allt tränar snabbhet och intervaller, pass som kan anpassas efter många olika nivåer. Och då får en ju helt enkelt starta upp en sådan grupp själv. Första passet var vi sju stycken, det var snö och is...

När vi startade upp höstsäsongen i mitten på september var vi nästan 30 personer på första passet! Vi har därefter varit mellan 18-30 personer på varje pass! Det känns helt, helt otroligt och så fanastiskt roligt.
Bild: Annki Hällberg, Dalarnas tidningar www.dt.se 
Jag älskar onsdagskvällarna, det är så himla kul att springa i den här peppiga gruppen! Gruppen består av en kärna av löpare, som kommer varje onsdag, och sedan ett stort antal personer som dyker upp då och då. Men det är liksom tanken med det hela, ingen kostnad, ingen anmälningsplikt, du kommer när du vill och kan, med en vilja att bli rejält trött och svettig och pressa gränser. Och det är något som många av deltagarna talar om, jag hade aldrig gjort det här ensam, jag hade aldrig pressat mig på det här sättet, åh vad jobbigt det var men så kul, jag tänkte innan passet när du beskrev det att det här går aldrig - men det gick ju! 

Inte så lite mallig över den här löpgruppen!

5 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Så himla roligt! Heja dig och löpargruppen! :)

Elina sa...

Sjukt mallig ska du vara! Imorgon är det dags igen :)

isblomma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
andreas sa...

Du ska vara mallig för du gör ett kanonjobb kramar

Löpning & Livet sa...

Så roligt!

Jag startade också en löpgrupp en gång för ganska längesedan nu. Det var verkligen både roligt och givande.

Malla på du! :)